ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید
ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید



بهترین خودرو های روز دنیاو...

 

         

با دیدن ظاهر جلوی آن می توانید ابهت را به چشم خود ببینید که با گارد آهنین مشکی رنگ و پیش رادیاتور استیل آن توانسته یک چهره عصبانی را به رخ دیگررقیبانش بکشد .  در کنار همه اینها دو خط سفید رنگی که از ابتدای کاپوت تا انتهای درب صندوق بار کشیده شده کمی سادگی ظاهر آن را از بین برده .  زمانی که از بغل به خودرو نگاه می کنیم نام DENALI  را می بینیم که با دقت کردن به درب های جلو نام نگین کاری شده DENALI همراه با دستگیره های زیبای درها ،  دیگر در ظاهر بیرونی آن حرفی برای گفتن نگذاشته است .با بررسی ظاهر داخلی آن با باز کردن درب خودرو ، نام حک شده ی DENALI بر روی روکش درب ها و نداشتن دنده بر روی کنسول میانی کمی توجه ها را به خودش بیشتر جلب می کند .در آخر که درب صندوق بار را بالا زدم یک سیستم صوتی حرفه ای که از 6 ساب باکس ،  4 باند ، آمپلی ها و خازن هایی را دیدم که با شنیدن خروجی آنها و مشاهده ی تکان های خودرو ناشی ازصدای بلند این سیستم صوتی باید  یک امتیاز مثبت را برای طراح آن درنظر گرفت که این خودروی 2100 کیلوگرمی را این گونه تکان می دهد .سه مانیتوری که دو عدد آن در سر صندلی های جلو و یکی هم در وسط داشبورد برای سرنشین های جلو تعبیه شده میتوانند در کنار ساب باکس ها و . . . این سیستم حرفه ای را کامل کنند . با دیدن دریچه های تهویه در سقف خودرو برای سرنشینان عقب ، سانروف ، کنسول میانی با امکاناتی از جمله دو فندک ، تنظیمات دستی سیستم تهویه ، یک داشبورد کوچک برای سرنشینان عقب ، صندلی های چرم و مبله که به غیر از کنسول میانی دو دسته برای صندلی های جلو تعبیه شده است تا راننده و سرنشین جلو با حس کردن خستکی در ناحیه ساعد و آرنج از این دسته ها استفاده کنند .زمان روشن کردن فرا رسید . صدای یک آمریکایی اصیل تمام چشم ها را به طرف خود کشید . دنده فرمانی را از حالت P به حالت D انتقال دادم و شروع به حرکت کردم .

         

 پیست کارتینگ شهر واقع در شهر شیراز را برای تست هندلینگ و سرعت این خورو انتخاب کردم . فشار پدال گاز را هرچه بیشتر می کردم ، صدای خروجی اگزوز هم بیشتر می شد . پدال را تا انتها فشار دادم و یک غرش بسیار بلند همراه با یک شتاب باور نکردنی برای یک خودروی 2100 کیلوگرمی حیرت زده ام کرد .در همین حین که به پیچ نزدیک می شدم پدال ترمز را فشار دادم . بازده ترمز آن اینگونه بود که تعادل خودرو به هیچ وجه به هم نخورد و با عبور از پیچ تقریبا" 180 درجه احساس اینکه فرمان پذیری کم شده باشد و تعادل اتاق بر هم بخورد وجود نداشت . در دور بعد و در همان پیچ کمی با سرعت بیشتر وارد پیچ شدم ، احساس کردم که اتاق خودرو زیاد مایل شد و لاستیک ها کمی از زمین جدا شدند . با بررسی این موضوع و به گفته تماشاچیان ، لاستیک خودرو به هیچ عنوان از زمین جدا نشده بود و تنها دلیل این مسئله سیستم تعلیق بسیار قدرتمند و انعطاف پذیر آن بود به منظور آنکه در کوهستان راننده ضربه ای ناشی از عبور از سنگ ها و . . . احساس نکند . برداشت من هنگام عبور از پیچ ها یک چسبندگی بالاست که البته لاستیک های هانکوک به اندازه 265/70/R17 همراه با رینگ های 17اینچی فابریک GMC در این مسئله بی تاثیر نیستند . در مسیر مستقیم پیست که قرار گرفتم پدال گاز را تا انتها فشار دادم و در مدت تقریبی 1 ثانیه دنده معکوس خورد و شتاب بالا و صدای ترسناکی را به نمایش گذاشت .

          

این خودرو دارای یک پیشرانه 8 سیلندر 6 لیتری ، 16 سوپاپ می باشد و می تواند ماکزیمم قدرتی برابر با 325 اسب بخار را در حالت نرمال تولید به سمت محور عقب هدایت کند .این خودرو با همراهی یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک می تواند به راحتی مرز 180 کیلومتر در ساعت را بشکند . مصرف شهری این خودرو برابر 21 لیتر در هر 100 کیلومتر است که در حال حاضر اگر صاحب خودرو بخواهد مخزن سوخت 90 لیتری این GMC را با بنزین معمولی لیتری 400 تومان پر کند ، باید مبلغ 36000 تومان هزینه کند اما این نمونه خودرو ها نباید بنزین هایی با اکتان پایین استفاده کنند به این دلیل که موتور هایشان آسیب می بینند که استفاده از بنزین سوپر برایشان الزامیست و دیگر هیچ حرفی مربوط قیمت در این میان باقی نمی گذارد .

         

با کمی دقت به مشخصات فنی آن ، می توان به شباهت های زیاد بین این خودرو با Hummer H2 تست شده توسط همکار عزیزم که در شماره قبل چاپ شد پی برد . این دو آمریکایی که رقیبان سر سختی برای یکدیگر به حساب می آیند در کلاس SUV بزرگ و 4WD قرار می گیرند که به صورت نرمال محور انتقال آنها عقب می باشد و با وارد شدن به کوهستان ، شن زارها و لجن زارها راننده باید خودرو را در حالت های 4WD ( 4H یا 4L ) قرار  دهد .خودروی تست شده دارای ایربگ های SRS و سیستم کروز کنترل می باشد . صاحب این خودرو با هزینه ی تقریبی 3 میلیون تومان برای نصب سیستم صوتی حرفه ای آن ، خرید و وارد کردن این خودرو به ایران حدود 30 میلیون تومان هزینه کرده است که به گفته ایشان از اینکار اصلا" پشیمان نیستند .در پایان باید گفت که GMC DENALI با وزن 2100 کیلوگرم اش دارای بازده بالای سیستم تعلیق ، شتاب عالی و فرمان پذیری خارق العاده است .

     

در اینجا از جناب آقایان ابراهیم کریمیان و محمد حسینی که خودرویشان را برای تست در اختیارمان قرار دادند و آقای سهیل شهیدی بابت گرفتن عکس های زیبای این تست و جناب آقایان فهیم رضا کیخسروی و منصور زرمهر مدیریت محترم پیست کارتینگ شهر تشکر و قدردانی می کنیم .

نوسنده و عکاس : میلاد کجوری


 


کلیک کنید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: